måndag 8 mars 2010

De Wilda valparna har kommit!!

Lördag den 6 mars, en dag före utsatt tid, födde Wilda fem fina valpar!


















Tre svarta tjejer och en svart och en brun kille blev det. Allt gick bra, valparna är pigga och äter och Wilda är en riktigt duktig mamma. Jag var på nationell domarutbildning i Mariefred när de föddes och hade faktiskt lite svårt att koncentrera mig på kursen när jag fick veta att valpningen var på gång. Julia är en duktig barnmorska, och stort TACK till Carina på Clintz kennel, (som även har Zacko som är pappa till valparna) som kom hit och hjälpte till. Det är så mysigt med valpar i huset igen!

4 kommentarer:

  1. Kristian Stehn8 mars 2010 kl. 17:45

    Gulliga valpar, minst sagt! Barnen smälte totalt när de såg dem.
    Hoppas det blir nån över till oss bara :-)

    Kristian från Halmstad (på valplistan)

    SvaraRadera
  2. Vov!
    Jag, Hera, tyckte det var skönt att vara med storasyster Hexxa i helgen. Det har jag sagt till Hexxas husse.
    Vi har bland annat börjat sjunga i kör, om det nu är kör när man bara är två. Men vem vet, det kanske kan bli fler så kan vi bilda Weimaraner kören. Kolla bloggen så kan ni se och höra när vi övar

    SvaraRadera
  3. Grattis till de små godingarna!

    Ps. Hexxas husse, Amos vill också vara med i kören, han sjunger inte, men han är en hejjare på att hoppa och studsa.

    SvaraRadera
  4. Grattis till de små underverken... och hälsa den stolta mamman. Kramar från Alba med familj

    SvaraRadera